Publikationen
Wieser, D., Pucher, A., & Kriz, K. (2022). The infobox as an elementary component of map-centred online applications: Principle, functionality and implementation using the example of AustrianVineyards.com. in Abstracts of the ICA (Band 5) https://doi.org/10.5194/ica-abs-5-162-2022
Kebede, E., Striessnig, E., & Goujon, A. (2022). The relative importance of women’s education on fertility desires in sub-Saharan Africa: A multilevel analysis. Population Studies, 76(1), 137-156. https://doi.org/10.1080/00324728.2021.1892170
Baumgartinger-Seiringer, S. (2022). The role of powerful incumbent firms: shaping regional industrial path development through change and maintenance agency. Regional Studies, Regional Science, 9(1), 390-408. https://doi.org/10.1080/21681376.2022.2081597
Guinand, S., Gravari-Barbas, M., & Aurélie, C. (Hrsg.) (2022). Tourism Dynamics in Everyday Places: Before and After Tourism. Routledge, Taylor & Francis. Contemporary geographies of leisure, tourism and mobility
Levin-Keitel, M., & Behrend, L. (2022). Towards a Topology of Planning Theories: Re-Organising Planning Knowledge in the 21st Century. 281-290. Beitrag in AESOP Annual Congress 2022, Tartu, Estland.
Anand, G., Lall, R., Wesely, J., & Allen, A. (2022). Um Entre Muitos: Instituições de ensino superior em um ecossistema de pedagogias urbanas. Educacao and Realidade, 46(4), Artikel e118080. https://doi.org/10.1590/2175-6236118080
Wieser, D., & Kriz, K. (2022). Visual Geo-Temporal-Communication of Climate Data: Flexible display of measurement series for arbitrary climate parameters. Geographie-Werkstatt Österreich, Wien, Österreich.
Franz, Y., Heintel, M., & Weiser, C. (Hrsg.) (2022). Vorwort der Herausgeber*innen. in Kooperative Stadt- und Regionalentwicklung (S. 9-13). UTB - Facultas.
Borderon, M., Ludwig, A., & Brazeau, S. (2022). Vulnerable Populations. in Earth Observation, Public Health and One Health Activities, Challenges and Opportunities (S. 66-77). CABI Publishing. https://doi.org/10.1079/9781800621183.0000
Riedl, D., Roetzel, R., Pöppl, R., & Sprafke, T. (2022). Wachau World Heritage site: A Diverse Riverine Landscape. in C. Embleton-Hamann (Hrsg.), Landscapes and landforms of Austria (S. 163-178). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-92815-5_10
Schwarz, I. (2022). Was hat ein Donut mit WIRtschaften zu tun? Ökonomie, Transformative Bildung und SDGs in der Primarstufe und in der Sekundarstufe I.. Beitrag in 5. Jahrestagung zur Forschung der Pädagogischen Hochschulen im Verbund Nord-Ost, Wien, Österreich.
Heintel, M. (2022). Was hat Regionalentwicklung mit Framing zu tun? Neue Geschichten braucht das Land! in S. Langner, & M. Weiland (Hrsg.), Die Zukunft auf dem Land? Imagination, Projektion, Planung, Gestaltung (S. 197-210). Transcript.
Franz, Y., & Heintel, M. (2022). „Was macht die „Kooperative Stadt- und Regionalentwicklung“ kooperativ? Standort - Zeitschrift für Angewandte Geographie, 46(4), 39-41. https://doi.org/10.1007/s00548-022-00761-x
Franz, Y., & Heintel, M. (2022). Weiterbildung an der Universität Wien; Kooperative Stadt- und Regionalentwicklung. Kommunal, (06/2022), 76-77. https://gemeindebund.at/website2020/wp-content/uploads/2022/06/kommunal-6-2022.pdf
Pöppl, R., Fryirs, K., Brierley, G. J., & Tunnicliffe, J. (2022). Why is managing sediment (dis)connectivity in fluvial systems so important?. 10th International Conference of the International Association of Geomorphologists (IAG) , Coimbra, Portugal. https://doi.org/10.5194/icg2022-28
Augenstein, K., Bögel, P. M., Levin-Keitel, M., & Trenks, H. (2022). Wie entfalten Reallabore Wirkung für die Transformation? Eine embedded-agency perspective zur Analyse von Wirkmechanismen in Reallaboren. GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society, 31(4), 207-214. https://doi.org/10.14512/gaia.31.4.4
Hennig, S. (2021). Orchard meadows: opportunities and challenges of tree detection using ArcGIS Pro deep learning tools. GI-Forum: journal for geographic information science, 9(2), 82-93.
Raithofer, D., & Hintermann, C. (2021). Intellectual Resilience – Draft of a New Educational Approach for the Geography Classroom. GI-Forum: journal for geographic information science, 9(2), 45-53. https://doi.org/10.1553/giscience2021_02_s45
Reitinger, J., Pürstinger, A., & Oyrer, S. (2021). 'CrEEd for Future Schools': An actualization of the school improvement concept CrEEd for Schools in consideration of epochal key problems . Schule verantworten: Führungskultur Innovation Autonomie, 1(3), 36-51. https://doi.org/10.53349/sv.2021.i3.a114
Zeige Ergebnisse 381 - 400 von 3393